Naar Sossusvlei

7 augustus 2016 - Sossusvlei, Namibië

Naar Sesriem

Zondag 7 augustus:

Om 7.30 opgestaan, heerlijk uitgebreid ontbeten en daarna op ons gemak alles ingepakt. Rond 11.00 uur vertrekken we, uitgezwaaid door het lieve Duitse echtpaar. Het wordt vandaag een lange tocht over kiezelwegen.
We stoppen even in Walvisbaai om naar de grote flamingo kolonie te kijken. Een prachtig gezicht om te zien hoe deze mooie roze vogels met zovelen tegelijk over het wad lopen. We vervolgen onze weg zo'n 150 km door een enorm woestijnlandschap. Na een tijd begint dit echter te veranderen en rijden we de bergen in. Nog eens zo'n 130 km Via de Kuiseb pas, door de Kuiseb Canyon en dan de Gaubpas. Het ene uitzicht is nog mooier dan het andere dus we stoppen zeer regelmatig voor foto en filmshoots. Ik word er helemaal stil van. Check de foto's en video's, maar ik ben ervan overtuigd dat de deze onmogelijk zo overweldigend kunnen zijn als in het echt. Het hele kleurenpallet trekt aan ons voorbij. In één woord fantastisch! Tijdens 1 van de stops horen we dat de rechter voorband leeg aan het lopen is. Verdorie! Het is nog 60 km tot Solitaire, laten we hopen dat we dat halen anders moeten we zelf aan de bak. We hebben nog 1 reserveband.
En jawel hoor, het lukt. Hij is wel al flink leeg. Het is een kleine maar beroemde nederzetting in the middle of nowhere. Voor het complex ligt een waar oldtimer kerkhof. Er is een tankstation, een garage, een winkel en een om zijn appeltaart zeer beroemde German bakery. Tijdens het vervangen van de band (we vragen toestemming van het verhuurbedrijf een nieuwe band te kopen omdat hij 7 gaten en nog weing profiel heeft) eten wij onder het genot van een kop koffie deze heerlijke nog warme lekkernij. Het ligt hier echt prachtig.
Rond 16.45 uur beginnen we aan het laatste stuk van onze prachtige rit van vandaag. Onderweg stoppen we om van de schitterende zonsondergang te genieten. Magisch! Om 18.00 uur bereiken we onze schitterend gelegen camping in Sesriem vlakbij de ingang naar de Sossusvlei. Midden op een vlakte omringd door bergen liggen de royale plaatsen in een rondje met middenin een zwembad. We hebben ook hier de beschikking over een van takken gebouwde overdekte eigen badkamer en buitenkeuken met een prachtig overdekt terras. Douchen in de openlucht, weer een aparte ervaring! Bovendien is de temperatuur zeer aangenaam. Ron en de kids zetten alles op en koken terwijl ik aan dit verslag schrijf op de I-pad van Lyno die vol zit met barsten. Maar het lukt en we zijn blij dat we dit apparaat nog hebben anders had alles op de telefoon gemoeten en dat was wel zeer lastig geworden. Na heerlijke wraps te hebben gegeten gaan we vroeg onder de veren want morgen moeten we er héél vroeg uit om in Sossusvlei de zon te zien opkomen.

1. Pap Mam:
    8 augustus 2016
    Wat weer een leuk verhaaldat jullie mee maken.
    Nog heel veel kijk plezier en lieve groeten van Opa en oma
  2. Peter&Nicole Job-Wout:
    9 augustus 2016
    Mooi, mooi, mooi!
  3. Tilly:
    9 augustus 2016
    Wat weer een mooi verhaal en mooie foto's Fijne vacantie verder.Hier is alles oké .Voor jullie allen een dikke knuffel .Tilke
  4. Christien:
    10 augustus 2016
    Ik geniet van alles wat jullie meemaken geweldig xx