Een luierdagje met een super afsluiting

15 juli 2018 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Zondag 15 juli:

Vandaag heel lang uitgeslapen. De airco doet het prima waardoor de temperatuur in de camper dragelijk is. Als dat niet zo zou zijn hadden we ook echt een probleem. We ontbijten in de camper want buiten is het echt geen pretje. Daarna kijken de kids wat afleveringen die ze gedownload hebben op hun iPads en Ron en ik schonen de vele foto’s die we gemaakt hebben op. Dat scheelt thuis een heleboel tijd. Daarna gaan we weer richting zwembad. Er zijn 2 zwembaden en een bubbelbad. Kids onder 18 jaar mogen alleen in het family zwembad. In het volwassenen zwembad staan oudjes gewoon de hele middag in het water met wat te drinken en kletsen zich wat af. We willen vandaag iets eerder vertrekken om bij daglicht nog iets mee te krijgen van “the Strip”. Daarna willen we naar het oude Las Vegas gaan: “Fremont Street”. Dus rond 17.30 uur douchen en op pad.

We laten ons afzetten bij het “Mandalay Bay” dat van buiten compleet goudkleurig is. Rondom het hotel liggen tuinen waardoor je je in een of ander Aziatisch land waant. Het hotel heeft vorig jaar echter een flinke smet opgelopen omdat van hieruit een achterlijk iemand vanuit zijn hotelkamer op een veld met mensen heeft geschoten en dood en verderf heeft gezaaid. In het ernaast gelegen “Luxor” gebouwd in pyramide vorm met een grote sfinx voor de deur bezoeken we de “Esports Arena”. Dit is een groot gamecenter waar ook profs hun officiële wedstrijden spelen. Lyno en Ravi vinden dit natuurlijk schitterend. Daarna lopen we naar het “Excalibur” wat lijkt op een paleis uit een sprookjes boek. Dan komen we aan bij het “New York New York” compleet met vrijheidsbeeld, Chrylserbuilding en diverse wolkenkrabbers. Binnen is een gedeelte met winkels en restaurants waar het echt lijkt alsof je in een New Yorkse wijk rondloopt. In het hotel en buitenom loopt een echte achtbaan. We eten hier wat bij Tom’s Urban en dat smaakt prima. Daarna lopen we weer naar buiten en bezoeken de “M&M store”. Ik voel me net weer een klein kind: M&M t-shirts, sokken, mokken en ik weet niet hoeveel cadeau verpakkingen. En dan als klapper: een echte M&M muur met in ik weet niet hoeveel buizen alle soorten en kleuren M&M’s die je je maar kunt bedenken. We krijgen een plastic zak aangereikt en vullen deze met groot plezier. Natuurlijk pakken we veel te veel maar goed, hier kom je ook niet dagelijks. Eenmaal buiten pakken we de Uber om Fremont Street te gaan ontdekken. Het oude Las Vegas Downtown. De taxi zet ons af in hartje centrum waar je met je ogen moet knipperen van de enorme neonlichten. Dit is het Vegas zoals je het in de films ziet. Overal staan artiesten, kunstenaars en schaars geklede dames op te treden maar er staan ook een aantal hele vreemde snuiters om aandacht te vragen. Zo staat er ééntje met een kartonnen bord met “fuck you” te dansen op de muziek die je hier overal hoort. Ook spelen er een aantal live bands. We kijken onze ogen uit. Dit is heel anders als “the Strip” maar zeker niet minder leuk! Elk uur is er een 5 minuten durende laser show (the Fremont Street Experience) met gave muziek waar je de mond van openvalt. Fantastisch! Bovendien kun je je aan een kabel door de hele straat laten glijden over alle mensen heen. Waanzinnig! Ron besluit hier toch een gokje te wagen. Helaas heeft hij geen geluk en zijn we binnen een kwartier 100 dollar lichter. Dan vinden we het goed geweest en nemen een Uber terug naar onze camper waar we nog even wat drinken en face-timen met Rafke en Ruud. Zij beginnen net aan de dag en wij eindigen. Na 2 dagen Vegas is het ook prima om weer verder te trekken. Zion, we zijn er klaar voor…….

1. Els Caris:
    16 juli 2018
    Wow ..wat een belevenissen..wat een foto's..wat een kleuren..
    Zo mooi om alles te lezen. Erg boeiend geschreven Jolanda! Groetjes van Jean en mij.
  2. Christien:
    16 juli 2018
    Wat is dat mooi daar met al die verlichting .jammer niets gewonnen maar jullie hebben geluk in de liefde haha !!!

Lieve allemaal groetjes xxx
  3. S.H.T.:
    16 juli 2018
    Tjonge jonge wat indrukwekkend allemaal. Alles is zo enorm groots !!! Wat een belevenissen allemaal. Dit gaan jullie nooit meer vergeten denk ik. Amuze vous en tot het volgende mooie reisverslag. Gr. Arlet en Stephan

PS: pa van mij wordt dinsdagmorgen 17-07 overgeplaatst naar Zuyderland Sittard voor verdere revalidatie. Fijn voor iedereen. Gelukkig.
  4. Ingrid Pesgens:
    17 juli 2018
    Hoi allemaal,
    Wate een geweldige ervaringen! Las Vegas zoals ik me inderdaad ook voorstel!
    Leuke foto's!!
    Ik heb een paar dagen niet gereageerd maar ik ga de andere berichten nu met terugwerkende kracht lezen en alsnog berichtjes plaatsen!
  5. Ingrid Pesgens:
    17 juli 2018
    Hoi,
    Hoe is het eigenlijk met de vader van Ron? en met jouw blaasontsteking?
    Hopelijk allemaal ok!

6. Ruud, Esther en de sjatjes:
    18 juli 2018
    Eén grote attractie daar! Ongelooflijk sjiek om te zien (alleen al de foto's, laat staan in het echt)! En Ravi; zakken vol gevuld met M&M's?? Jij bofkont....een echte snoepwinkel voor jou haha!
    Geen spelgeluk deze keer. Wel plek voor enige romantiek?....ff nogmaals trouwen voor de "fun":)
    Geniet heerlijk verder!
    dikke knuffels van ons