Las Vegas: JLR2 komt eraan.........

14 juli 2018 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Zaterdag 14 juli:

Vannacht werden we wakker in een snikhete camper. We hadden de airco uitgezet toen we gingen slapen maar dat was geen goed idee. Nadat we hem hadden aangezet konden we onze slaap weer vatten. Rond 8.30 uur ben ik opgestaan. Ik had gisteren al het zwembad gezien en kon de verleiding niet langer weerstaan. Het water is echter niet verkoelend maar lauwwarm. Dat kan natuurlijk ook niet anders in deze verzengende hitte. De zon brandt al goed. Na wat gelezen en nog eens gedoucht te hebben loop ik terug naar de camper waar de rest inmiddels ook wakker is geworden. Binnen maken we onze boterhammen klaar om deze buiten in de schaduw op te eten. Tjonge, die hitte dat is echt wennen. Nadat de kids ook nog kort een duik hebben genomen ruimen we op en vertrekken voor zo’n 220 km richting Las Vegas. Onze camping ligt langs de autobaan dus dat gaat snel.

We rijden vandaag door de uitgestrekte woestijn van Amerika. Soms laat het me aan Namibië denken alleen met een geasfalteerde weg waar zo nu en dan wat huizen langs staan. We vragen ons echt af wie er nu in een Westers land in deze desert wil wonen. De wegen zijn ellenlang en je ziet ze vaak al ver vooruit lopen. Dit is wel zoals ik het me had voorgesteld. Vlak voordat we Vegas bereiken komen we langs een enorme vlakte met zonnepanelen. Van ver af zie je de boel al schitteren. Ook dit is weer “groots”.

Rond 13.30 uur komen we aan op onze camping in Las Vegas. Oasis RV park ziet er schitterend uit. Een lange oprijlaan met palmbomen voor een mooi receptiegebouw waar we ons moeten melden. Alle faciliteiten zijn hier aanwezig, van zwembad tot fitnessruimte. Er zijn ruim 900 full-hook up plekken. We liggen een kleine 7 km van “the Strip” verwijderd maar ik heb gelezen dat het met Uber goed te doen is. Dat gaan we dus vanavond zelf ervaren. Nadat we alles geïnstalleerd en gegeten hebben vertrekken we richting zwembaden. Ook dit is prachtig aangelegd met palmbomen, een waterval en een echt strand. Helaas is hier het water ook niet echt verkoelend maar het is er prima in uit te houden gezien de enorme hitte. (40 graden) Na een heerlijke verfrissende douche in één van de badkamers (met airco) zijn we rond 19.30 uur klaar voor vertrek maar wat schetst onze verbazing: het begint te regenen en flink te waaien. Geen klein buitje maar een enorme hoosbui! Dat gebeurt hier hoogst zelden. Nou, wij zijn de gelukkigen om dit fenomeen mee te maken. Na 3 kwartier wordt het minder en kunnen we op weg…..

De Uber zet ons af bij het “Bellagio” voor de deur. We kijken onze ogen uit. Binnen stappen we meteen het casino in. Niet te geloven: overal gokkasten en speeltafels en enorme massa’s mensen. Ron, Lyno en Ravi vinden dit deel geweldig maar ik heb niets met casino’s. Ik kan echt boos worden over zoveel geld verspilling als ik me bedenk dat er nog zoveel mensen in armoede leven op deze wereld. Maar, dit gevoel zal ik voor 2 dagen aan de kant moeten zetten aangezien dit de gokstad van de wereld is en in alle hotels casino’s zijn. Lyno en Ravi mogen wel op afgebakende casinopaden lopen maar mogen niet te lang ergens blijven stil staan. Er wordt streng op gelet en dat is maar goed ook. We bekijken de fonteinshow in de vijver voor het Bellagio. Op klassieke muziek spuit een waterorgel waterstralen omhoog. Mooi om te zien maar minder indrukwekkend dan ik verwacht had. Langs de weg zien we ook “Paris Las Vegas” liggen met een compleet nagebouwde Eiffeltoren, Opera en Arc de Triomphe. Via een shop gedeelte in het Bellagio met alle dure merken winkels die er maar bestaan lopen we via een loopbrug over de weg naar “Caesars Palace”. Dit is één van de oudste hotels hier aan de strip en echt gebouwd als paleis. Binnen en buiten is alles in Italiaanse stijl. Fonteinen, Italiaanse straten met terrassen, winkels, restaurants en dat alles onder een blauwe hemel met wolkjes die warempel net echt lijken. We eten pizza en vervolgen onze ontdekkingstocht. Binnen zijn de temperaturen vanwege de airco zeer dragelijk. Ik had voor de zekerheid een vestje meegenomen maar dat was onnodig. We vervolgens onze weg via “Hell’s Kitchen”, het restaurant van Gordon Ramsay naar “the Linq”. Een hotel met het grootste reuzenrad van de wereld. In elke cabine kunnen zo’n 40 mensen en je kunt er als je wilt een bar bij huren voor een feestje. Hier zien we ook de gevolgen van de regenbui. Het water stroomt woest de parkeergarage uit naar een soort afwatering. Dat schijnt hier altijd te gebeuren blijkbaar. We gaan verder naar “the Venetian”. Je waant je hier echt in Venetië met Rialto Brug, dogenpaleis en Canal Grande. Helaas zien wij geen gondeliers die hier normaal gesproken mensen in bootjes door het water varen. Dan steken we over naar “Mirage”, omringd door mooie tuinen met een vulkaan. We beginnen nu wel langzaam moe te worden. Het is dan ook inmiddels al 1.00 uur. We hebben wat moeite om een opstapplek voor de Uber te vinden. Na een uur lukt het ons dan eindelijk. Bij de camper aangekomen drinken we nog wat en gaan dan naar bed.

1. Christien:
    16 juli 2018
    Wat weer een belevenis geweldig toch ,maar die hitte en dan die regen wat afkoeling .
    Geniet lekker verder groetjes☀️🍷👍😘
  2. Tilly:
    16 juli 2018
    hallo lieve schatten wat een ervaring weer.Jolanda wat doe jij je weer zo een moeite. weer een ervaring rijker. heel mooi! hier was het vandaag ook 31 graden .geniet maar van alles.Tilke
  3. Ingrid Pesgens:
    17 juli 2018
    hoi allemaal,
    Surrealistisch lijkt me Les Vegas, ik zou daar ook ook moeite mee hebben...
    je kunt je moeilijk voorstellen dat er mensen wonen en werken. Voor mij lijkt het een pretpark maar ik ben er nooit geweest... ben benieuwd hoe jullie daar tegen aan kijken.
    Groetjes,
    Ingrid