Van Opuwo naar Outjo

2 augustus 2016 - Outjo, Namibië

Van Opuwo naar Outjo​

Maandag 1 augustus:

Vanmorgen heerlijk rustig opgestaan en ontbeten. We hebben een super gave campingplek boven op een berg met een prachtig uitzicht waar we nog even van willen genieten. De temperatuur hier in Opuwo is zeer aangenaam. Langzaam beginnen we dan toch maar eens in te pakken en de tenten in te klappen. Inmiddels zijn we ervaren kampeerders geworden en gaat dit een stuk sneller. De tip van Romy om alles in tasjes (Ikea opbergtassen per 4 verpakt) bij elkaar te doen hebben we ter harte genomen en werpt zijn vruchten af. We hoeven niet telkens alles te zoeken. Zaklampen, was spullen, medicijnen, spelletjes alles zit netjes elk in een tas op een vaste plek. Maakt het leven een stuk aangenamer.

Rond 9.30 uur zijn we klaar. In Opuwo zelf doen we nog even wat kleine boodschappen voor onderweg. We worden belaagd door vrouwen die ons armbanden, kettingen en nog veel meer willen verkopen. Het is een zeer bont gezelschap. Alle stammen lopen hier door elkaar en we maken nog diverse foto’s. We zouden hier wel een hele dag kunnen rondlopen om het alledaagse leven hier mee te maken. Maar we moeten verder. Een aantal jongetjes let op onze auto en wij kunnen even naar de supermarkt, pinnen en tanken. Ik had gehoopt via Sesfontijn, wat wel om is, terug te kunnen rijden. Dit is een andere weg dan we gekomen zijn maar dan blijkt dat dit weliswaar een C-weg is maar toch onverhard. Dat is niet de bedoeling dus toch maar weer dezelfde weg terug. Het is een kleine 400 km die we vandaag moeten afleggen. Van de ene kant wil ik wat lezen maar aan de andere kant: het is hier zo mooi en uitgestrekt. Toch maar niet lezen dan. Onderweg stoppen we nog bij wat verkeersborden: let op overstekende olifanten en wilde zwijnen. Ondenkbaar in Nederland.

Om 15.00 uur arriveren we in Outjo. Een Duits georiënteerd plaatsje waar een German bakery is. Natuurlijk stoppen we hier voor de lunch. Heerlijk! Er zijn nog wat leuke winkeltjes maar we besluiten hier morgen naar toe te komen voordat we naar Erindi gaan. Onze lodge (Ja, vanavond slapen we na 6 nachten tent in een heerlijk bed!) ligt maar 3 km hiervandaan. Rond 16.00 uur zijn we op dit mooie plekje. We laden de auto helemaal uit en zijn zeker een uur bezig met alles weer een beetje stofvrij te maken. Onze handen zijn de laatste dagen net schuurpapier. Heb nog nooit zo naar handcrème verlangd! Dan nog even lekker wat zitten in het zonnetje bij het zwembad. Een zeer aangename bijkomstigheid is dat we hier goed Wi-Fi hebben en even alles kunnen bijwerken. Ook lukt het om de foto’s eindelijk op onze reislogger te plaatsen. Na een heerlijke douche besluiten we  hier ook lekker te eten. Er zijn niet veel gasten. Wat blijkt: de gasten die naast ons aan de tafel zitten komen uit Susteren! Niet te geloven. Zij hadden het bij het inchecken al gezien. We moeten overal onze gegevens in een boek vermelden inclusief adres. Het waren ervaren Afrika-gangers dus we hebben een heel gezellige avond gehad.

Door het Wi-Fi hadden we ook de mogelijkheid om met het thuisfront te face-timen. Het blijft toch heel apart dat je elkaar live kunt zien en spreken ondanks de duizenden kilometers afstand. Iedereen gelukkig weer happy en niet meer ongerust over Ron. Ze konden nu zelf zien dat het echt goed ging. Hij moest zich wel eens scheren vond Esther maar ik geloof dat hij dat 4 weken niet van plan is. Of ik hier nou blij mee moet zijn??? Om 23.00 uur in een heerlijk bed gekropen. Leren we weer even waarderen……

1. Ankie en Leon:
    Hoi.
    Mooie foto's hebben jullie gemaakt.
    Leuk daar in die dorpen.
    Veel plezier verder.

Groet
    F.L.A.P.
  2. Leon:
    2 augustus 2016
    He JLR2 - lijkt wel of ik een deja vu heb - maar wel een heel mooie! Prachtig om jullie verhalen te lezen en fotos te aanschouwen! Veel plezier in Erindi - dat jullie nog veel wild mogen zien...en wel de 4W drive doen :) Spannend
  3. Pap Mam:
    2 augustus 2016
    Mooie.foto's en een goed verhaal geweldig om te zien.
    Knuffels voor iedereen Gr van Opa en Oma
  4. Ingrid Pesgens:
    3 augustus 2016
    Weer leuk om te leen wat jullie hebben meegemaakt! Een fantastische reis en geniet nog van alles!!
    Groetjes vanuit Sri Lanka!
  5. Harald:
    3 augustus 2016
    Veel plezier met jullie avontuur. Ziet er spannend uit!
    Grtz
  6. Peter&Nicole Job-Wout:
    6 augustus 2016
    Sterk, zo ver van huis en dan mensen uit de buurt te ontmoeten.
    Gelukkig Ron weer de oude!
    Laat die baard maar groeien, hartstikke hip en écht vakantie ;-)
    ENJOY!