Het noorden van het National Park

12 juli 2018 - Kings Canyon National Park, California, Verenigde Staten

Donderdag 12 juli:

Na en heerlijke nachtrust gaan we op pad. We rijden eerst terug naar de ingang om de NP jaarpas te  kopen. Deze is in alle parken geldig en aangezien wij er nogal wat aandoen is dit het meest voordelige. Gisteren was er niemand meer dus doen we dat vandaag. Daarna door naar het Visitor Center Grant Grove Village wat vlakbij de camping ligt. Een oude ranger met grijze haren in een staart vraag ik om advies. Hij geeft me een hele route die volgens hem in 1 dag mogelijk is. Ben benieuwd. Als we het niet halen kunnen we morgenvroeg ook nog wat doen.

Onze eerste stop is al na een km bij de General Grant Tree waar een kleine, mooi geasfalteerde trail omheen loopt. Het is een van de bekendste Sequoia bomen van het park. Ongelofelijk groot en ongekend in omvang. We lijken wel een stelletje dwergen. Dan vervolgen we onze weg en wat ons opvalt zijn de vele verbrande bomen. Tjonge, dat moet een mega bosbrand geweest zijn! Op een mooi plekje parkeren we onze RV, pakken stoeltjes en tafel uit en ontbijten met alles erop en eraan. Dat is het grote voordeel dat je je hele huis bij je hebt. De jongens sprokkelen nog wat hout en dennenappels bij elkaar voor het kampvuur van vanavond en we vertrekken weer verder richting Cedar Grove, het eindpunt van deze highway 180. De weg leidt ons naar een prachtig uitzichtpunt op de Kings Canyon: Junction View. In de verte zie je zelfs sneeuwtoppen liggen. De weg die we volgen zie je door de canyon naar beneden lopen. De volgende stop is bij Grizzly Falls, een kleine waterval langs de weg. Het laatste stuk slingert langs de South Fork Kings River en brengt ons bij de “Roaring River Falls”.  Een flinke waterval die in een enorm blauwe waterpool uitkomt. Er zijn wat waaghalzen die vanaf een rots in het water springen maar dat blijkt ijs en ijskoud te zijn. Nou, ons niet gezien. Bovendien begint het wat te regenen. De weg eindigt hier en we moeten zeker 3/4 weer terug. Daar is een afslag naar Hume Lake.  Deze nemen we en besluiten deze af te rijden en dan terug te gaan naar de camping. Het is goed geweest voor vandaag.  Bij Hume Lake stoppen we. Het is hier een drukte van jewelste, voornamelijk jeugd. Hier blijken heel veel summercamps te zijn, georganiseerd vanuit diverse kerken in California. Na een kop koffie buiten aan het meer vertrekken we weer en rijden terug naar ons mooie plekje op de campground.

Vandaag staat spaghetti op het menu. Rond 18.00 uur zijn we klaar met eten. Helaas begint het te regenen en moeten we naar binnen verkassen. Dat hadden we niet besteld! Onze plek staat bekend om de prachtige zonsondergang die je er kunt zien maar we zijn bang dat dat vanavond niet gaat lukken. Luiertijd in de camper. Ook prima. Rond 20.00 uur gaan Ron en ik toch even naar buiten. Boven het dal is er toch nog een beetje zonsondergang te bespeuren. Wij kijken ernaar in de regen en maken nog een paar mooie foto’s. We staan hier ook wel echt op een prachtig plekje. Tegen 21.00 uur wordt het droog en is Lyno niet meer te houden. Hij moet en zal nog een kampvuur maken. Dat lukt hem prima en we besluiten ons lekker warm aan te kleden en rond het vuurtje te gaan zitten ondanks de wind.  Het wordt zelfs nog zo gezellig dat we besluiten een mega sparerib op de BBQ te leggen en die smaakt voortreffelijk. Een prima afsluiting van een mooie dag.

1. The man from next door:
    14 juli 2018
    Prachtige foto's👍
  2. Els Caris:
    Heel indrukwekkend! Schitterend!
  3. Ruud, Esther en de sjatjes:
    15 juli 2018
    Yes, eindelijk tijd om in alle rust de verhalen tot heden te lezen en de foto's/filmpjes te zien! Geweldig wat jullie alweer gezien en beleefd hebben tot dusver.
    Ik moest net lachen toen ik las dat Lyno niet te stuiteren was en een vuurtje wilde maken :). ik zie hem zo voor me haha! Enne Ravi; ukkepuk in vergeliek mit dae baum...
    Super tof tot dusver!
    Hopelijk is de blaasontsteking vlug verholpen zodat je de rest van de reis er geen last meer hebt!
    Blijf vooral genieten! doe ik ook nu na het lezen van alles.
    Dikke knuffels!!!!!
  4. Tilly:
    15 juli 2018
    ik heb alle verhalen nog eens op mijn gemak doorgelezengeweldig! en prachtige foto's. wat een beleving heel apart. Heel veel groeten en geniet ervan! 🍻🍷🍹
  5. Ingrid Pesgens:
    17 juli 2018
    Wat een mooie foto's!!!
    wauw!
    geweldig wat jullie meemaken!

Groetjes,
    Ingrid