Ons huis op wielen

10 juli 2018 - Carmel-by-the-Sea, Verenigde Staten

Dinsdag 10 juli:

Om 5.30 uur gaat de wekker. Alles inpakken voor deel 2 van onze reis: de Campertocht. Om 6.45 uur brengt de Uber ons naar San Leandro. Dit is zo’n 3 kwartier rijden via de Bay City Bridge. Aangezien het spits is willen we op tijd vertrekken. Road Bear, het verhuurbedrijf heeft ons verzoek om vroeg in te checken gelukkig goed gevonden. Standaard is dit pas om 12.30 uur maar aangezien uitleg en papieren tekenen zo’n 2 uur in beslag neemt ben je meer dan een halve dag kwijt. We zijn ruim op tijd aanwezig en moeten zelfs nog wachten tot ze er zijn. Tegen 10.30 uur zijn we na een stortvloed aan informatie klaar voor vertrek. Ik laat het rijden voorlopig toch echt nog even aan Ron over. Wat een joekel van een ding is dat toch. Het eerste kwartier is autobaan. We willen echter graag de halve finale Frankrijk-België zien en pakken een afrit op zoek naar een restaurant. We komen uit bij een plein waar een aantal foodketens en een grote supermarkt liggen. Dan komen we erachter dat we het ook kunnen bekijken in onze eigen RV! Die zetten we neer op een schaduwrijke plek op de parkeerplaats, halen snel broodjes bij de Subway (we hebben nog niet gegeten) en kijken in onze eigen camper naar het voetballen. Ik besluit tijdens de rust toch al maar de boodschappen te gaan doen. Het is een mega supermarkt en ik kijk mijn ogen uit. Na een uur komt Ron me opzoeken en heb ik alles voor zo’n dag of 3 bij elkaar. Helaas voor de Belgen hebben ze verloren. We hadden het ze graag gegund.

We vervolgen onze weg en rijden langs de zee. Prachtig blauw, mooie duinen en een kleurenpracht aan vetplanten. Onderweg besluiten we in één keer door te rijden naar de camping in Carmel. We hebben een full hook-up plek wat betekent dat we aangesloten worden op elektriciteit, water en riool. Aangezien dit voor ons de eerste keer is willen we hier wel de tijd voor nemen en hebben we wellicht nog wat hulp nodig van de campinghouder. De camping ligt mooi rustig tussen groene heuvels. We moeten achteruit inrijden maar dat gaat gelukkig zonder problemen. Het ziet er prima uit en er staat een BBQ en een picknickbank. Wat willen we nog meer. Ik begin met uitpakken. Er zijn ongelofelijk veel opbergplekken in zo’n camper. Het is allemaal heel efficiënt ingericht. We hebben zelfs een slide-out erbij. Iets wat we niet geboekt hadden. Dit betekent dat als je staat je de camper een stuk kunt uitschuiven waardoor hij breder wordt. Ideaal! Er is een badkamertje met douche, wasbak en toilet. Verder een groot 2 persoons bed boven de cabine en een 2 persoons bed naast de badkamer. Een keukentje met magnetron, 3 pits gas kookstel, ijskast, diepvries, koffiezetapparaat en toaster. Alle maten potten en pannen, servies, bestek etc. Een bank met tafel waar we ook nog een bed van kunnen maken. Er is zelfs prima wifi op deze camping in de camper. Wat een luxe! Ron zorgt voor de aansluitingen waar wel nog wat hulp bij nodig is. Aan beide zijden van de camper zijn bovendien grote zonneschermen die je naar beneden kunt laten. Rond 18.00 uur is het tijd voor een Corona met wat taco’s. Gezellige quality time met ons viertjes. Daarna ga ik aan het eten beginnen en maakt Ron de BBQ aan. Onze overbuurman vereert ons met een bezoekje. Hij heeft een complete bus met slide-outs bij zich! Niet normaal wat je hier allemaal voor een campers ziet. Hij komt uit Phoenix en is met zijn gezin 2 weken op vakantie. Zijn vrouw sluit ook aan en dan kan ik natuurlijk niet achterblijven.

Rond 20.30 uur kunnen we eten. Het is wel fris geworden dus een jas en lange broek zijn geen overbodige luxe. Na het eten slaat de vermoeidheid weer toe. De jongens ruimen o.l.v. Ron alles op en ik begin aan het blog waar ik sinds aankomst in San Francisco niets meer aan gedaan heb. We hebben deze 3 dagen al zoveel ondernomen en we zijn zo moe aan het eind van de dag (nog versterkt door het tijdsverschil) dat ik er niet de puf voor heb gehad. Halverwege onze eerste dag San Francisco kan ik echter mijn ogen niet meer open houden en besluit morgen vroeg op te staan en dan fris en fruitig verder te gaan…..